Zdrowe przekąski dla dzieci

Zdrowe przekąski dla dzieci

Twoje dziecko uwielbia podgryzać przekąski między posiłkami? Zadbaj, aby były pyszne i pełne witamin. Prezentujemy 9 pomysłów na zdrowe przekąski dla dzieci!

Warzywa z dipem

Instagram/@jommuli
Maluch nie jest fanem warzyw? Pokrój je w wygodne do chwytania słupki. Podaj je ze zdrowym dipem. Np. na bazie jogurtu greckiego z dodatkiem ziół.

Koktajl


Instagram/@hyggelady

Zmiksowane warzywa i owoce to świetny sposób na przemycenie witamin. Dobre połączenie składników sprawi, że koktajl będzie smakował dzieciom. Wypróbuj taką mieszankę: 1 banan, 2 szklanki truskawek, szklanka mleka kokosowego, 2 łyżki wiórków kokosowych, łyżeczka miodu. Zmiksuj wszystkie składniki i podawaj w ulubionym kubku dziecka.

Roladki z szynką

Instagram/@mmayoush_and_food
To bardzo szybka do zrobienie przekąska. Ułóż warstwowo szynkę, plasterki sera żółtego i liście sałaty. Całość zwijaj w ruloniki. Dziecko powinno polubić inną wersję kanapek. Możesz również wykorzystać tortille.

Frytki warzywne

Instagram/@healthyyy_lifeee
Koniec ze smażeniem frytek ziemniaczanych na głębokim oleju. Wiemy, że dzieci je kochają, ale warto rozejrzeć się za alternatywą. Możesz upiec w piekarniku np. frytki marchewkowe. Pokrój warzywo w słupki, wymieszaj z oliwą z oliwek, posyp solą morską. Piecz 15 minut, aż frytki staną się chrupiące i lekko brązowe. Inną opcją są frytki z: cukinii, batatów, selera, pietruszki, buraka.

Jarmużowe chipsy

Instagram/@grodek.agnieszka
Chipsy i chrupki to jedna z ulubionych przekąsek dzieci. Niestety są bardzo niezdrowe i kaloryczne. Możesz jednak zrobić swoją domową wersję z jarmużu. Jest bogaty w witaminy A i C, wapń i antyoksydanty. Najpierw umyj liście jarmużu. Podziel je na mniejsze części. Skrop oliwą i przypraw ziołami. W piekarniku nagrzanym do 190 stopni piecz liście przez 10 minut na górnej półce.

Jogurt z owocami

Instagram/@sandras_foodblog
Owocowe jogurty, które dostaniesz w sklepie pełne są cukru i kalorii. Najlepszym pomysłem w tym wypadku będzie kupno jogurtu naturalnego i wsypanie do niego pokrojonych owoców. Wybierz te, które lubi Twoje dziecko. Możesz podać deser w nietuzinkowy sposób, a na pewno uzyskasz zainteresowanie malucha.

Galaretki z owocami

Instagram/@mamanamaksa
Ta przekąska jest o wiele zdrowsza niż wszelkie batoniki i ciasteczka. Wykorzystuj do jej przygotowania owoce sezonowe. Wrzucaj do pucharków maliny, porzeczki, borówki i zalewaj je galaretką. Po kilku godzinach w lodówce, Twój deser będzie gotowy.

Owocowe chipsy

Instagram/@donghnc
Niezdrowa przekąska z dużą zawartością soli, może być zastąpiona zdrowszą wersją na słodko. Najlepiej zrobić je samemu, ponieważ kupne zawierają z kolei dużo cukru. Wybierz ulubione owoce dziecka: jabłka, gruszki, banana. Przed pieczeniem możesz je posypać cynamonem. To idealna przekąska dla dziecka, które jest miłośnikiem chipsów.

Masło orzechowe

Instagram/@ivanelpalmar
Odstaw uwielbianą przez wszystkich Nutellę, na rzecz zdrowszego masła orzechowego. Możesz pokroić w plasterki owoce: jabłka, gruszki. Posmaruj je warstwą masła. Możesz posypać suszonymi owocami.

Koniecznie wypróbuj nasze pomysły na zdrowe przekąski dla dzieci. Sprawdzą się o wiele lepiej, niż kaloryczne przegryzki dostępne w sklepach.

Zobacz również:
Bananowe ślimaki
Jak przekonać dziecko do jedzenia warzyw?
Tygodniowy #lunchbox do szkoły!
Jedzienie wspólnie z dzieckiem - szczęście dla wszystkich
Kilka prawd na temat alergii pokarmowej


Opracowanie: Ilona Strzeszewska