Jak zadbać o nienaganną figurę tuż przed świętami

Jak zadbać o nienaganną figurę tuż przed świętami

Marzysz o idealnie dopasowanej małej czarnej na sylwestrowy wieczór, a może najlepsza wizytowa sukienka przestała się dopinać? Jeszcze nic straconego! Dzisiaj podpowiadamy jak szybko zrzucić zbędne centymetry i poruszyć bezlitosne wskazówki wagi. Dzięki kilku niezawodnym trikom do sylwestrowego balu spokojnie pozbędziesz się niechcianych fałdek, a mimo bożonarodzeniowego obżarstwa zachowasz idealną figurę na cały rok.

1. Zmuś metabolizm do pracy

Zastanawiasz się jak modelki zachowują doskonałą formę, a ich cera pozostaje nieskazitelnie czysta i promienna? Jeśli chcesz zadbać nie tylko o dobrą przemianę materii oraz pozbyć się szkodliwych toksyn, które powodują nie tylko odkładanie zbędnych kilogramów, ale również wpływają na kondycję naszej skóry, zaczynaj dzień od szklanki ciepłej wody z cytryną. W okresie zimowym warto napój wzbogacić o łyżeczkę miodu. Energetyczna mieszanka i witaminowa bomba szybko wytrąci zaspany organizm z nocnego letargu. Woda z cytryną na dzień dobry pobudza trawienie, spowalnia wchłanianie cukrów z pożywienia, co daje dłuższe uczucie sytości po posiłkach oraz zmniejsza wydzielanie insuliny, sok z cytryny zawiera również błonnik pektynowy, który osłania ścianki jelit i zapobiega niestrawności.

2. Pamiętaj o 5 posiłkach

Dieta brzmi jak najgorszy wyrok, to magiczne słowo skrywa w sobie sporą dawkę, często bardzo negatywnych, skojarzeń. Zamiast więc katować się dietą i demoralizować swój zapał, fundując kolejne rozczarowania spowodowane frustracją i złym podejściem, postaw na nieco inną metodę. Zamiast fundować sobie kolejne czasochłonne i skomplikowane diety wprowadź do codziennego menu kilka prostych zasad. Przede wszystkim nigdy nie zapominaj o śniadaniu i jedz 5 posiłków dziennie, nie podjadając między kolejnymi potrawami. Zamiast najadać się ogromnymi porcjami jedz mniej, ale częściej, tym sposobem twój organizm nie będzie magazynował kalorii na zapas, bo ciągle będziesz dostarczać mu niezbędnej do pracy energii. Jeśli chcesz osiągnąć szybki efekt zmniejsz swoje porcje i licz kalorie. Pamiętaj także, że człowiek je oczami, więc zacznij jeść na mniejszych talerzach, troszkę oszukując swój organizm.

3. Aktywność fizyczna

Bez tego waga ani drgnie. Warto więc więcej się ruszać, tym bardziej jeżeli pracujesz w biurze, a twoja aktywność ogranicza się do 3- minutowego spaceru od drzwi mieszkania do drzwi samochodu. Nie musisz od razu katować się morderczym wysiłkiem i dwugodzinnym cardio na siłowni. Wbrew pozorom przyniesie to zupełnie odwrotny efekt, a bolesne zakwasy tylko zniechęcą do dalszego działania. Na początek warto postawić na przykład na jogę, najlepiej od podstaw, żeby nie nabawić się tuż przed świętami poważnej kontuzji i naciągnięć. Joga nie tylko uspokoi nerwy, ale wspaniale wysmukli sylwetkę. Jeżeli wolisz bardziej aktywny wysiłek wybierz się na poranny jogging albo po pracy odwiedź siłownię. Jednak pamiętaj, żeby na samym początku nie forsować organizmu, a zaczynać od prostych i krótkich ćwiczeń. Gwarantujemy, że metoda zaprocentuje, i to szybciej niż myślisz. Jednak w przypadku diety połączonej z ćwiczeniami zamiast kontrolować efekty na wadze lepiej się mierzyć. Bardziej wiarygodne wyniki pokaże centymetr i znikające fałdki tłuszczu, które stopniowo zastępują  pracujące mięśnie. W takim wypadku waga może wciąż pokazywać tę samą liczbę.

4. Kosmetyka

Jeśli naprawdę nie masz czasu na odchudzanie i potrzebujesz natychmiastowych efektów, bez rujnowania zdrowia, skorzystaj z zabiegów gabinetów kosmetycznych. Nie musisz zaczynać od razu drastycznie, od chirurgicznej liposukcji. Salony piękności oferują szereg terapii o znacznie mniejszej ingerencji, które zaowocują szybkimi rezultatami. W nagłych wypadkach z pomocą przychodzą zabiegi ultradźwiękowej liposukcji, które wymodelują sylwetkę. Ultradźwięki uszkadzają wiązania komórek tłuszczowych, które w efekcie zostają naturalnie wydalone z organizmu. Podobne rezultaty przynoszą laserowe sposoby redukcji tkanki tłuszczowej, a ponadto usuwają cellulit i ujędrniają ciało. Jeśli z kolei bardziej zależy Ci na niewielkim wyszczupleniu i przy okazji odżywieniu skóry, wybierz metodę fali radiowych, które docierają do głębokich warstw skóry, rozbijają tłuszcz i ponadto wpływają na kondycję skóry. Ten zabieg jest zwłaszcza polecany w modelowaniu najbardziej newralgicznych punktów, jak ramiona, brzuch czy łydki, na które tradycyjne metody odchudzania i ćwiczeń nie działają.


Opracowanie: Maja Nowakowska