Dieta, z którą na pewno schudniesz

Dieta, z którą na pewno schudniesz

Szukasz sposobu odżywiania, który pozwala zachować doskonałą formę i szczupłą sylwetkę? Badania naukowe potwierdziły, że dłuższe i zdrowsze, nie obciążone chorobami cywilizacyjnymi, życie Greków, Włochów i Hiszpanów, to skutek stosowanej przez nich diety. Jest smaczna, zdrowa, chroni serce, a początkowo, decydując się na wersję restrykcyjną (liczysz kalorie i nie przekraczasz dziennie 1200 kcal), tracisz na wadze. Może efekty nie są oszołamiające (2-3 kg miesięcznie), ale trwałe i systematyczne.

Jeśli zdecydujesz się na dietę śródziemnomorską, twój jadłospis będzie obfitował w surowe i gotowane warzywa, ryby oraz owoce morza. Wybierzesz kuchnię niezwykle aromatyczną, bogatą smakowo: jej istotnymi dodatkami orzechy, ziarna zbóż, czosnek, cebula i prawdziwa oliwa. Sól zastąpią liczne zioła, w tym kminek, tymianek, szałwia, bazylia, czy oregano, za to małych ilości soli. Niezbędne jest wypijanie dużych ilości wody i niemal całkowita rezygnacja z czerwonego mięsa i złych węglowodanów (białego pieczywa, słodyczy).

Dieta śródziemnomorska to zbiór zasad zalecanych przez współczesną dietetykę (przede wszystkim wybór dobrych tłuszczów i węglowodanów) i podstawa wielu modnych, nowych diet (np. Omega, South Beach).

Wady i zalety diety śródziemnomorskiej

Zalety:

  1. To dietetyczna propozycja dla wszystkich, bez przeciwwskazań. Szczególnie polecana osobom, które walczą z wysokim poziomem cholesterolu, nadciśnieniem, miażdżycą, chorują na serce, bądź mają problemy z tarczycą.
  2. Jej efekty i bezpieczeństwo stosowania zostały potwierdzone badaniami naukowymi.
  3. Jest lekkostrawna i smaczna.
  4. Można schudnąć, bez ryzyka dla zdrowia, 2-3 kg miesięcznie.
  5. Kuracja obfituje w jeden z eliksirów młodości, czyli witaminę E, dlatego pozwala opóźnić procesy starzenia, wpływa pozytywnie na stan skóry i apetyt na... miłość.
  6. Jest bogatym źródłem zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  7. Powinna przynieść zakładane efekty odchudzające u osób, które dotychczas odżywiały się tłusto i słodko.

Wady:

  1. Przez pierwsze miesiące trzeba liczyć kalorie, bo komponowanie dań ze zdrowych składników nie wystarczy, by pozbyć się nadmiaru kilogramów.
  2. Brak wspólnych, obowiązujących wytycznych żywieniowych, gdy interesujesz się tą dietą, nie jako sposobem na zdrowie i urozmaicenie kuchni, a metodą odchudzania.