Śniadanie - to podstawa

Śniadanie - to podstawa

Zaniedbywanie śniadań, zwłaszcza jeśli chodzi o potrzeby dzieci, jest niedopuszczalne. Ten najważniejszy posiłek umożliwia dzieciom zaspokojenie ich potrzeb żywieniowych i daje zastrzyk energii potrzebnej do zabawy i nauki. Badania dowodzą, że:

  • Dobrze zaplanowane śniadanie z produktami żywieniowymi z 5 grup zaspokają około 1/4 dziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze.
  • Brak śniadań powoduje wystąpienie deficytu składników odżywczych, który trudno jest dziecku "nadrobić" w ciągu dnia.
  • Dzieci regularnie spożywające pełnowartościowe śniadania łatwiej koncentrują się na nauce, są bardziej zrównoważone, opanowane, mniej drażliwe, mają większą odporność i więcej "sił witalnych".

5 łatwych i przyjemnych sposobów na rodzinne śniadanie:

1. Dawaj dobry przykład.

Jeśli chcesz, by Twoje dziecko jadło śniadanie, jedz je i Ty!

2. Miej pod ręką gotowe produkty.

Rano może zabraknąć Ci czasu na przygotowanie twarożka z białego sera, mleka, szczypiorku i rzodkiewek. Dlatego albo zrób go poprzedniego dnia, albo wybierz na ranny posiłek gotowy serek w opakowaniu.

3. Zadbaj o wybór.

Jeśli dziecko nie ma ochoty na mleko, zaproponuj mu jogurt lub kakao. Dobrze jest mieć przynajmniej dwa produkty z każdej grupy produktów. Pozwól, by dziecko wybierało z poszczególnych grup to, na co ma akurat apetyt.

Dlaczego warto pić smoothie? Przepis na Pina Colada.

Dlaczego warto pić smoothie?                          Przepis na Pina Colada.
Kanapka rybka

Truskawki z twarogiem

Zdrowe kanapki

 

4. Nie popędzaj ani dziecka, ani siebie!

"Łykanie" posiłku w pośpiechu i zdenerwowaniu spowoduje, że Wasze organizmy niewiele skorzystają z dobrodziejstw śniadania.

5. Śniadanie poza domem?

Czasami to lepsze rozwiązanie. Jeśli rano masz za mało czasu, by przygotować i spokojnie zjeść śniadanie, nie denerwuj się. Lepiej zjeść pierwszy posiłek bez pośpiechu w przedszkolu, szkole czy pracy, niż zrywać cały dom o 5 rano!

Nawet podczas bardzo zajętych dni podkreślaj, jak ważne jest śniadanie, i staraj się je przygotować. Tylko w ten sposób sprawisz, że codzienne jedzenie pełnowartościowego porannego posiłku stanie się dla Twojego dziecka naturalną potrzebą i przyzwyczajeniem.

Kanapka kieszonka

 

Tosty z pastą z tuńczyka