Migdały w kuchni

Migdały w kuchni

Migdały to samo zdrowie. Chronią przed rakiem, odżywiają mózg, łagodzą zgagę, obniżają poziom cukru i cholesterolu we krwi. Warto więc zaopatrzyć naszą kuchnię w produkty stworzone na bazie migdałów - mąkę, mleko oraz masło.

Mąka migdałowa - to nic innego niż drobno zmielone migdały. Mąką jest bezglutenowa, ma naturalnie słodki smak i okazuje się niezastąpiona, gdy chcemy przygotować smaczne i zdrowe ciasto. Jest bogatym źródłem białka, cynku, magnezu oraz witamin z grupy B. Mąkę migdałową można z powodzeniem stosować do wypieków, przygotowania sosów oraz pożywnych słodkich koktajli.

Mleko migdałowe - idealny zamiennik mleka krowiego dla osób, które nie tolerują laktozy występującej w nabiale. Produkt ten ma niewiele kalorii (zaledwie 24 kcal na 100 ml), za to obfituje w składniki odżywcze i ma subtelny lekko słodki smak. Idealny do smoothie oraz deserów.

Masło migdałowe - ma charakterystyczny smak, bardzo dobrze łączy się z owocami typu banan lub jabłko. Możemy wykorzystać masło migdałowe do przygotowania zdrowych deserów, wegańskich ciastek lub koktajli owocowych. Produkt jest dosyć wysokokaloryczny, ale idealnie zaspokaja głód, obniża cholesterol i nie podnosi poziomu cukru we krwi.

Foto: 123 RF

ZOBACZ TAKŻE PODOBNE ARTYKUŁY:

Jak wybrać zdrową sól? 

Sok z noni - smak i zdrowie

Jesienny napój z imbiru