Jak samodzielnie przyrządzić musli?

Jak samodzielnie przyrządzić musli?

Dietetycy ciągle przypominają nam, że śniadanie to najważniejszy posiłek. Po przebudzeniu ładujemy akumulatory na cały dzień. Dobrym pomysłem na lekkie i pożywne poranne danie jest musli. Zamiast kupować je w sklepie, możemy przygotować własne. Zobacz, co potrzebujesz, by zrobić zdrowe, domowe musli.

Płatki kupione w sklepie są często bogate w cukier i sztuczne substancje słodzone, które nie służą zdrowiu i dobrej figurze. Często zawierają też wysoko przetworzone składniki, poprawiające smak, lecz pozbawione wartości odżywczych. Jeśli chcemy mieć pewność, że musli, które jemy każdego dnia, jest naturalne i wartościowe, najlepiej przygotujmy je samodzielnie. Jest to naprawdę proste zadanie, a przy okazji możemy wybrać swoje ulubione i zdrowe dodatki.

Bazą musli są płatki zbożowe - warto pomieszać płatki górskie, jęczmienne, owsiane i kukurydziane, żytnie i pszenne. Dostarczają nam mnóstwo witamin, żelaza, magnezu, wapnia oraz błonnika. Dzięki dużej zawartości błonnika po zjedzeniu musli dłużej czujemy się syci. Energia pochodząca z węglowodanów jest uwalniana stopniowo.

BAKALIE I ZIARNA

Orzechy, migdały, pestki dyni i słonecznika - dodadzą smaku, poza tym są bardzo zdrowe. Dostarczą nam dawki magnezu, błonnika, potasu, witaminy E i kwasu foliowego. Mają dużo kalorii, ale nie warto z nich rezygnować szczególnie rano, gdy mamy przed sobą cały dzień i potrzebujemy wiele energii. Bakalie i ziarna warto podprażyć wcześniej na rozgrzanej patelni, będą wówczas bardziej chrupkie i aromatyczne.

OWOCE DO MUSLI

Zamiast używać cukru, lepiej posłodzić musli, dodając do niego świeże lub suszone owoce. Pamiętajmy jednak, że suszone są bardziej kaloryczne. Do płatków zbożowych idealnie pasuje banan (bogactwo potasu), świeże jagody, jabłko, truskawki, gruszka. Świetnie sprawdzą się też maliny. W sezonie zimowym możemy sięgać po suszone śliwki i morele. Unikajmy jednak owoców kandyzowanych w cukrze, gdyż jest to bomba kaloryczna.

PRZYPRAWY DO MUSLI

Jeśli chcemy, by nasze domowe musli było aromatyczne, koniecznie dodajmy odrobinę korzennych przypraw. Szczypta cynamonu, kurkumy, imbiru i kardamonu sprawi pomoże nam się rozgrzać w zimne poranki i podkreśli smak suszonych lub świeżych owoców. Kurkuma i imbir zapobiegają nowotworom, cynamon obniża poziom glukozy, a kardamon ma działanie antybakteryjne. A więc przyprawy nie tylko poprawiają smak musli, ale także dbają o nasze zdrowie.

mb)

Foto: 123 RF

ZOBACZ TAKŻE PODOBNE ARTYKUŁY:

Jak wybrać deskę do krojenia?

Domowe burgery wegetariańskie

Jak przyrządzić idealną sałatkę?