Koniec z ćwiczeniami?

Koniec z ćwiczeniami?

Wiele osób, które zaczynają trenować, mają konkretny cel i myślą w następujący sposób: „schudnę 6 kg, wyrzeźbię sobie nogi, a potem piękna i zgrabna oddam się lenistwu".

Jeżeli jesteś jedną z nich to... niestety, jesteś w błędzie. Odpowiedź na pytanie, czy po osiągnięciu celu można całkowicie przestać ćwiczyć, jest prosta i brzmi: nie!

Nie warto przerywać ćwiczeń

Przez jakiś czas trzymałaś dietę, regularnie trenowałaś i wypracowałaś wymarzoną sylwetkę. Jeżeli teraz zupełnie przestaniesz się ruszać i wrócisz do starych nawyków żywieniowych, nie utrzymasz efektów swojej pracy. Bez treningu mięśnie powoli zaczną wiotczeć i zanikać. Pośladki opadną, ręka sflaczeje, a brzuch znowu stanie się luźny.

Podobnie będzie ze zlikwidowanym tłuszczykiem, który tylko czeka żeby znowu zaatakować. Jak tylko wrócisz do dawnego stylu żywienia i zupełnie zarzucisz kardio, nielubiane przez ciebie fałdki powrócą. Z każdym dniem metabolizm będzie zwalniał, powodując odkładanie tłuszczu na biodrach, brzuchu i pośladkach.

Ćwicz dla przyjemności

Jak już zostało wspomniane, porzucenie sportu i odpowiedniej diety po osiągnięciu celu, nie jest dobrym pomysłem. Jesteś załamana? A więc czas na optymistyczną wiadomość. Aby jedynie podtrzymać efekty pracy, nie będzie ci potrzebny reżim rodem z obozu kadry narodowej wioślarzy. Wystarczy, jeśli dwa razy w tygodniu uczciwie poćwiczysz na siłowni i przynajmniej dwa razy wykonasz 45 minutowy trening kardio. Oczywiście nie powinnaś też rezygnować ze zdrowego żywienia. Nadal staraj się jeść 4-5 małych posiłków dziennie. Unikaj słodyczy, tłuszczów nasyconych (np. smalec, tłuszcz ze smażenia), białego pieczywa, tłustych smażonych mięs i alkoholu. Staraj się jeść jak najwięcej warzyw oraz produktów bogatych w błonnik i węglowodany złożone, a zaistnieje duże prawdopodobieństwo, że zlikwidowane krągłości już nie wrócą. Nigdy.

Sport wciąga!

A właściwie, dlaczego miałabyś chcieć porzucić zdrowy tryb życia i wrócić do złych nawyków? 90% osób, które raz spróbowały życia w stylu fitness już z niego nie rezygnuje. Sport jest trochę jak narkotyk, bardzo wciąga. Jeżeli spróbujesz przestać trenować, twoje ciało samo zacznie domagać się wysiłku. Poczujesz, że bolą cię mięśnie, nie będziesz już w tak dobrym nastroju i czegoś ci zacznie brakować. Wtedy sama, z własnej nieprzymuszonej woli,  szybciutko wrócisz na siłownię. W końcu dlaczego masz rezygnować z czegoś, co daje ci radość, dobre samopoczucie, piękną sylwetkę i zdrowie?

Dobry pomysł:

Rozwijaj aktywność swojego dziecka

  • Nie strofuj za spontaniczne przejawy aktywności, np. bieganie czy skakanie;
  • ogranicz do minimum oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i gry komputerowe - maluchowi pozwól na nie więcej niż pół godziny przed ekranem i to tylko w niepogodne dni;
  • kupuj dziecku skakanki, piłki, hula-hop, frisbee, badminton, łyżwy, narty itd., zamiast wielu niepotrzebnych zabawek;
  • wprowadź w życie sportowe weekendy rodzinne - może to być np. wyjście na basen czy lodowisko;
  • zorganizuj przyjęcie dla dzieci i rodzinne spotkania towarzyskie na lodowiskach, w parkach, siłowniach, basenach, obiektach sportowych itp.

Foto: Istockphoto.com