8 ćwiczeń ujędrniających biust

8 ćwiczeń ujędrniających biust

Ładne piersi to marzenie każdej kobiety. Co robić, by się spełniło? Przedstawiamy 8 prostych ćwiczeń, które ujędrnią biust. Możesz wykonywać je niemal wszędzie i staraj się robić to regularnie.

Nie musisz robić za każdym razem wszystkie przedstawione poniżej ćwiczenia, wybierz z nich zestaw, który najbardziej ci odpowiada. Aby zwiększyć ich efektywność, po jakimś czasie możesz zacząć robić ćwiczenia z małymi hantlami.

1. Ściskanie dłoni. Ustaw się w pozycji wyprostowanej, nogi na szerokości ramion. Złóż dłonie przed sobą na wysokości klatki piersiowej. Na „raz, dwa" mocno ściśnij dłonie ( naciskiem na dolną część), na „trzy" zwróć palce do siebie, na „cztery" - wyprostuj dłonie, na „pięć" - opuść ręce w dół, na „sześć" - złóż ręce przed sobą. Powtórz ćwiczenie 5 - 8 razy.

2. Splatanie palców. Ustaw się w pozycji wyprostowanej, nogi na szerokości ramion. Podnieś ugięte w łokciach ręce do wysokości twarzy. Mocno spleć palce obu rąk. Zdecydowanym ruchem próbuj rozłączyć palce i odprowadzić ręce na boki. Powtarzaj ćwiczenie 10 - 12 razy.

3. Podnoszenie rąk po kolei. Ustaw się w pozycji wyprostowanej,  stopy zwiedzione. Na „raz" - podnieś prawą wyprostowaną rękę do góry (mięśnie rozluźnione). Na „dwa" - próbuj jak najdalej odprowadzić rękę do tyłu nie skręcając tułowia. Na „trzy" - opuść rękę. Ten sam ruch wykonaj lewą ręką. Dla każdej ręki zrób po 5 - 6 powtórzeń.

4. Podnoszenie rąk. Na „raz" - miękkim ruchem unieś obydwie ręce do przodu. Na „dwa" - odwiedź je na boki, na „trzy" - odwróć dłonie do sufitu, na „cztery" - przesuń ręce nad głowę i klaśnij w dłonie, na „pięć" - opuść ręce w dół, na „sześć" - zajmij pozycję wyjściową.

5. Rysowanie kół w powietrzu. Ustaw się w pozycji wyprostowanej, nogi na szerokości ramion, stopy równolegle do siebie. Lewa ręka spoczywa na biodrze, prawa (wyprostowana) wykonuje okrężny ruch. Ćwiczenie to wykonuj w dość szybkim tempie, po trzech okrążeniach zmień kierunek (rysuj koła w odwrotnym kierunku). Zamień ręce. Wykonać ćwiczenie każdą ręką 3 - 5 razy.

6. Unoszenie ramion z pozycji leżącej. Ułóż się na podłodze na brzuchu. Zegnij ręce w łokciach i spleć na karku. Na „raz, dwa" - odwiedź łokcie do tyłu, powoli oderwij głowę, a następnie klatkę piersiową od podłogi. Na „trzy, cztery" - opuszczaj się w dół całkowicie rozluźniając mięśnie. Powtórz ćwiczenie 5 - 6 razy.

7. Szybki skłon, powolne wyprostowanie się. Ustaw się na kolanach, dłonie oprzyj o podłogę tak, żeby ręce i nogi tworzyły z ciałem kąt prosty. Nie podnoś ani nie opuszczaj głowy - ma być przedłużeniem tułowia. Ręce ustaw na szerokości ramion. Teraz wykonaj pompkę  - szybko opuść się na ugiętych rękach, ale podnoś się bardzo powoli. Powtórz ćwiczenie 10 razy. Wolny skłon, szybkie wyprostowanie się. To ćwiczenie wykonuj tak samo jak poprzednie, z tą różnicą, że skłony wykonuj bardzo powoli, ale szybko powracaj do pozycji wyprostowanej.

8. Odpychanie się od ściany. Ustaw się twarzą do ściany na odległość wyciągniętych rak. Oprzyj się rękoma o ścianę. Powoli wykonaj pompkę zginając ręce w łokciach. A następnie szybko odepchnij się od ściany. Powtórz ćwiczenie 10 - 15 razy.

Jak dbać o piersi na co dzień?

Oto kilka prostych zasad, które nic nie kosztują, a pomogą na dłużej utrzymać piersi w dobrej kondycji.

  • Jeśli twoje piersi mieszczą się choćby w najmniejszym staniku, nie rezygnuj z jego noszenia. Pamiętaj, że chroni on piersi przed rozstępami a  także przed mechanicznymi uszkodzeniami.
  • Kąpiel staraj się zawsze kończyć zimnym prysznicem  - to pozwoli utrzymać sprężystość skóry na dłużej.
  • Pilnuj swojej postawy, trzymaj się prosto i nie garb się, inaczej twoje piersi będą miały większą tendencję do zwisania.
  • Chodź na basen, pamiętaj, że najlepsze ćwiczenia dla ujędrnienia biustu wykonujesz podczas pływania.
  • Chroń piersi przed słońcem. Naukowcy z całego świata twierdzą jednogłośnie, że promienie UV im nie służą (chroń szczególnie wrażliwą skórę sutków).

Dobry pomysł: Przygotuj ziołowy napar (np. z rumianku), odcedź, daj mu wystygnąć. Przelej napar do foremek na lód i zamroź. Przecieraj twarz, szyję i piersi zamrożonym naparem chociażby raz w tygodniu, zobaczysz, jak szybko twoja cera nabierze sprężystości.

Foto: Istockphoto.com