Paryż oczami YSL – niezwykły teledysk z Anja Rubik
29 września, 2016Yves Saint Laurent odszedł od tradycyjnych form promocji, zamiast zwykłego telewizyjnego spotu i sesji fotograficznej postawił na nietuzinkowy, niezwykle artystyczny wideo-art z udziałem Anji Rubik.
Najnowsza kampania Yves Saint Laurent jest wyjątkowa pod wieloma względami. Po pierwsze kolekcja na przyszłoroczną wiosnę jest pierwszą dla YSL kolekcją Anthonego Vacarello. Jemu zawdzięczamy również udział Anji Rubik w wiosennej kampanii, którą Vacarello uczynił nową muzą paryskiego domu mody. Jej niezwykła uroda doskonale wpisuje się w nowy wizerunek kreowany dla YSL przez projektanta. Trzecią rzeczą jest niezwykle rozbudowana kampania promocyjna, obfitująca nie tylko w doskonałe fotografie, ale również w ciekawe video.
Świetnie wyreżyserowana i zrealizowana kampania przez duet artystów Inez Van Lamsweerde i Vinoodh Matadin prezentuje nowe podejście do reklamy. Tuż przed oficjalnym pokazem nowej kolekcji media społecznościowe obiegł zachwycający film. Anja Rubik wciela się w postać kobiety YSL, przechadza się nad brzegiem Sekwany w rytm piosenki ‘Party Girl’, kanadyjskiej artystki Michelle Gurevich, znanej jako Chinawoman. Muzyka świetnie oddaje melancholijny, niespieszny nastrój filmu. Czarno-biała taśma, foundfootage’owa estetyka, szybkie teledyskowe cięcia, zdjęcia z ręki i liczne nawiązania do starego, niemego kina składają się w fascynującą całość, którą można oglądać bez końca.
Opracowanie: Maja Nowakowska