Studium koloru – nowa książka Dior
19 października, 2016“Dior: The Art of Color” właśnie trafiła do sprzedaży.
W 1967 roku powstała pierwsza linia kosmetyków do makijażu Dior. Stanowisko dyrektora kreatywnego nowego makijażowego brandu był Serge Lutens. Później na ponad dwie dekady stanowisko czołowego charakteryzatora domu mody objął Tyen. Teraz z kolei możemy podziwiać efekty praca Petera Philipsa.
Najnowsze wydanie Dior barwnie ilustruje szczegóły pracy artystów. Opisuje największe inspiracje przypominając najlepsze kampanie luksusowych kosmetyków. Na historię beauty odsłony Diora składa się przede wszystkim kolor, który stanowił clue każdej z kultowych kolekcji marki.
Autorzy książki Marc Ascoli i Jerry Stafford umieścili historię kosmetyków Dior w kontekście współczesnej sztuki i mody. Barwne rozprawy opatrzone zdjęciami Richarda Burbridge’a to 12 opasłych rozdziałów poświęconych konkretnemu, istotnemu dla Diora kolorowi. W palecie francuskiego domu mody na szczególna uwagę zasłużyła biel, srebro, odcień nude, róż, purpura, błękit, zieleń, żółć, złoto, szarość i klasyczna czerń.
Publikacje obfite w doskonałe zdjęcia dokumentujące najważniejsze kolekcje marki opatrzone są również pracami innych artystów, dla których makijaże Diora były inspiracją.
“Dior: The Art of Color” została wydana w języku angielskim i francuskim. Artbook francuskiego domu mody jest już dostępny w najlepszych księgarniach na całym świecie.
Opracowanie: Maja Nowakowska