Psychodeliczna odsłona najnowszej kolekcji Stelli McCartney
10 grudnia, 2016Artystka w tym sezonie zaskakuje nas wieloma projektami i twórczymi inicjatywami, które zachwycają formą i pomysłem. Za nami świetny klip z udziałem młodych gwiazd promujący perfumy POP, wideo-parodia ‘Może zawierać gluten’ oraz głośna premiera pierwszej męskiej kolekcji od Stelli.
Teraz projektantka zaprosiła do współpracy kontrowersyjną reżyserkę Philippe Price, która stworzyła niezwykły anturaż dla kolekcji cruise Stelli McCartney. Price ma na swoim koncie współpracę z największymi gwiazdami, tworzyła między innymi dla Rihanny i Drake’a, Alicii Keys, współpracowała przy wizualizacjach dla amerykańskiego Vogue i dla Apple Music tworząc klip z udziałem U2.
Psychodeliczny, krótki film dla Stelli McCartney jest mieszanką starego dobrego australijskiego kina eksploatacji z jego pustynną estetyką krajobrazu i cmentarzyskami starych aut z klasycznym obrazem lat 50. i 60. przebijającym się w retro telewizyjnych odbiornikach. Modele wcielili się w role przedziwnych klaunów, nieco przypominających “Króliki” Lyncha w oświetlonym zielono-czerwonym światłem przerażającym teatrze dziwactw, prezentując w nietuzinkowy sposób ubrania z nowej kolekcji brytyjki. Film trudno opisać, jest to raczej wideo-artowy strumień niepokojących i ciekawych obrazów, podanych w bardzo kolorowy i ciekawy sposób.
Tendencja do coraz ciekawszych form reklamy i spotów, które już dawno przestały przypominać po prostu filmy reklamowe, bardzo szybko zaczął się rozwijać, rozpieszczając nas artystycznymi wideo, które cieszą oko i nie nachalnie promują konsumenckie dobra. Projektanci prześcigają się w sięganiu po coraz bardziej wyrafinowane formy, wielkie nazwiska i dopracowane środki przekazu. Wystarczy choćby spojrzeć na ostatnie kampanie Saint Laurent, świąteczną historię od H&M reżyserowaną przez samego Wesa Andersona czy popisy McCartney. Klipy są coraz dłuższe i ciekawsze, mają swoją fabułę historię, a spoty opartne na prostej prezentacji ubrań przez wymuskane modelki powoli odchodzą do lamusa. Przyszedł czas na prawdziwie współczesną sztukę reklamy.
Opracowanie: Maja Nowakowska