Jak schudnąć po świętach?

Jak schudnąć po świętach?

Świąteczne jedzenie było przepyszne, wiemy o tym doskonale. Też nie mogliśmy się oprzeć. Co teraz? Już po Wielkanocy, a waga niebezpiecznie wzrosła? Mamy 7 sposobów jak schudnąć po świętach!

Przestrzegamy oczywiście przed niezdrowymi głodówkami. Obiecują one schudnięcie 3-4 kg w mniej niż tydzień. Jeśli nie chcesz rozregulować metabolizmu i doświadczyć efektu jojo – zalecamy omijanie takich diet. Chudnięcie w takim przypadku oznacza utratę wody, a nie pozbycie się tłuszczu. Wystarczy, że zastosujesz kilka prostych trików. Pomogą one pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Przy odrobinie chęci wprowadzisz nasze zasady na stałe i zgubisz ich nawet więcej.

Wyklucz słodzone i gazowane napoje

 Zrezygnuj lub chociaż ogranicz kawę. Wypijaj dziennie 2 litry płynów. Przede wszystkim sięgaj po wodę. Dodatkowo, nawadniaj się ziołowymi herbatkami (mięta, rumianek, hibiskus, morwa biała, ostropest plamisty). Dostarczenie płynów organizmowi, oczyści go. 

Na kilka dni zrezygnuj z węglowodanów 

Większość potraw wielkanocnych zawiera go w towarzystwie niezdrowych cukrów. Za ich sprawą szybko spada cukier we krwi i organizm domaga się czegoś słodkiego i kalorycznego. Po świętach odstaw białe pieczywo, wszelkie wypieki na bazie białej mąki, słodycze i owoce (zawierają dużo cukrów prostych). 

Sięgaj po warzywa

Zawierają dużo błonnika. Prawdopodobnie podczas świąt zabrakło go w daniach wielkanocnych. Zjadaj małe porcje warzyw nawet 4 razy w ciągu dnia. Możesz dostarczać je w postaci koktajli.

Skup się na 5 posiłkach dziennie

 Zdrowa, zbilansowana dieta i spożywanie posiłków w regularnych odstępach czasu – to podstawa! 5 lekkostrawnych posiłków co 3 godziny to zasada, którą powinnaś wprowadzić na stałe. Śniadanie zjedz maksymalnie 30 minut po pobudce. Kolacja powinna być mała i lekka, aby nie obciążać organizmu. 

Nie zapomnij o sporcie

Nie wymagamy od razu codziennej godziny na siłowni. Aktywności pobudzą krążenie, przyspieszą metabolizm, a Ty szybciej spalisz niepotrzebne kalorie. Ćwiczenia na powietrzu dodatkowo dotlenią Cię. 

Przed posiłkami wypijaj szklankę wody z cytryną 

Możesz dodać szczyptę kurkumy i pieprzu cayenne. Zwiększy wydzielanie soków żołądkowych. To z kolei zapobiegnie zgadze i unormuje pH żołądka. Możesz również wypijać szklankę wody z 2-3 rozpuszczonymi łyżeczkami octu jabłkowego. Taki napój przyspieszy spalanie tłuszczu i zwiększy przemianę materii.

Zdrowe zamienniki 

Na kuchennej półce cukier powinnaś zastąpić syropem klonowym (zawiera potas, magnez, wapń), ksylitolem (mniej kaloryczny od cukru, nie fermentuje w żołądku), miodem (mnóstwo wartościowych składników odżywczych) lub stewią (nie ma kalorii). 

Jak widzisz, wprowadzenie kilku zdrowych nawyków, nie wiąże się z wielkimi wyrzeczeniami. Przestrzegaj naszych zasad, a znów poczujesz się lekko i zdrowo. I przede wszystkim - schudniesz po świętach! 

Zobacz również:

POMYSŁY NA DETOKS POŚWIĄTECZNY

JEDZENIE BEZ KALORII, CZYLI 9 PRODUKTÓW, KTÓRE MUSISZ MIEĆ W LODÓWCE

JAK SCHUDNĄĆ PO ŚWIĘTACH

DIETA, Z KTÓRĄ NA PEWNO SCHUDNIESZ

SPOSÓB NA NIECHCIANY TŁUSZCZYK


Opracowania: Ilona Strzeszewska