Dieta dla urody. Jadłospis na tydzień

Dieta dla urody. Jadłospis na tydzień

Dieta dla urody pomoże ci wyglądać lepiej niż po zastosowaniu nawet najlepszych kosmetyków. Wypróbuj nasz jadłospis na tydzień.

Anna Kłosińska
dyplomowany fizjolog żywienia, dietetyk, terapeuta.

Autorka książki "Zdrowa kuchnia dla dzieci"

Dzień 1:

Śniadanie: sałatka owocowa 2 filiżanki, 2kromki razowego pieczywa z masłem
z pastą z białego sera i 2 łyżkami koperku i rzodkiewki. Herbata owocowa.

Obiad: zupa z drobiu z marchewką 200ml , kurczak w sosie pieczarkowym 100g + 1łyżka sosu,
2 łyżki brązowego ryżu, surówka z rzodkwi 150g , woda mineralna.

Kolacja: sałatka witaminowa - 120 g, kanapka z 1 plasterkiem żółtego sera z dodatkiem sałaty, pomidora, odrobiną masła, herbata ziołowa.

Dzień 2:

Śniadanie: śniadanie piękności 120g, kanapka z jajkiem i szczypiorkiem 1 filiżanka bawarki (20kcal)

Obiad: zupa pomidorowa czysta 200ml, soczewica z warzywami, 2 łyżki kaszy jęczmiennej lub gryczanej gotowanej, kilka liści zielonej sałaty z sosem winegrette, ogórek kwaszony, woda mineralna

Kolacja: sałatka jarzynowa z ryżem 150g, 2 babeczki owsiane, herbata owocowa.

Dzień 3:

Śniadanie: sałatka: pomidor, cebula, rukola, oliwki, odrobina oliwy, sok z cytryny, grahamka z twarożkiem, szczypiorkiem i pomidorem, sok z marchwi.

Obiad: zupa- krem selerowa z grzankami 200ml, dorsz w warzywach 150g, pół brokuła gotowanego na parze, surówka z pora i jabłka z jogurtem 150g.

Kolacja: omlet z groszkiem 150g, kolorowa surówka z papryki, pomidora, ogórka kwaszonego, szczypiorku z sosem winegrette 150g, herbata zielona.

Dzień 4:

Śniadanie: mieszanka z warzyw, 1 kromka razowego chleba z pastą z oliwek, ogórkiem i papryką.

Obiad: barszcz ukraiński 200ml, potrawa z brokułów, sałata zielona z sosem winegrette.

Kolacja: sałatka ziemniaczana, sałata zielona z sokiem z cytryny z odrobiną oliwy, herbata ziołowa.

Dzień 5:

Śniadanie: sałatka owocowa 150g, 1 kromka grahama z pastą z cieciorki i czerwoną papryką,
herbata wieloowocowa.

Obiad: chłodnik ze zsiadłego mleka z ogórkiem i zieleniną, risotto z warzyw: marchew, seler, cebula, brokuły, papryka, ryż, 1 łyżka oliwy, zielona sałata z rzodkiewką i szczypiorkiem z dodatkiem jogurtu.

Kolacja: ryż z zielonym groszkiem 150g, surówka z selera 100g, herbata owocowa z róży.

Dzień 6:

Śniadanie: śniadanie piękności 120g, 1 kromka z razowego z pastą z zielonego groszku ze szczypiorkiem, herbata owocowa.

Obiad: zupa ogórkowa z ziemniakami 200ml, czerwona papryka grilowana z czosnkiem, jajko sadzone, makaron sojowy, surówka z selera 200g, woda.

Kolacja: galaretka warzywna, sałatka z pomidorów ze szczypiorkiem, sałata z sosem winegret te,
herbata owocowa.

Dzień 7:

Śniadanie: sok z marchwi, 2 kanapki z razowego chleba z mikse łkiem ziołowym z zieloną sałatą z wędzona rybą, ogórkiem kwaszonym, herbata ziołowa.

Obiad: zupa- krem z kalafiora 200g, danie drobiowe 150g, ryż brązowy - 3 łyżki, sałatka z ogórka, woda mineralna

Kolacja: ryż z pieczarkami, surówka z kapusty pekińskiej z marchewką z pomarańczą.

Foto: Istockphoto.com

Zobacz również: