10 pomysłów na zdrowe śniadane

10 pomysłów na zdrowe śniadane

Pomysły na śniadanie mogą być bardzo różnorodne i układane w zależności od gustu domowników. Wszystko zależy od czasu, jaki możemy na to przeznaczyć i pomysłu.

  1. Kilka kromek chleba z masłem, twarożkiem, miodem lub konfiturą, albo kanapeczka z masłem orzechowym, do tego owoc, sok, kubek mleka lub jogurtu - to doskonała propozycja na śniadanie!
  2. Kanapka z bułki grahamki z masłem (margaryną) i drobiową szynką, do tego ogórek, pomidor, odrobina szczypiorku; oprócz tego - sałatka ze świeżych lub suszonych owoców (morele, brzoskwinie, ananas) zaprawiona serkiem homogenizowanym.
  3. Ser żółty roztopiony na kawałku chleba tostowego, przykryty szynką, plaster pomarańczy, gruszka, jogurt owocowy z musli i orzechami.
  4. Jajko na twardo z odrobiną majonezu, posypane posiekanymi szczypiorkiem i natką pietruszki, ogórek kiszony, kromka chleba pełnoziarnistego, kubek mleka lub jogurtu.
  5. Bułka do hot - dogów posmarowana masłem orzechowym, zapiekana w piekarniku z bananem, jogurt naturalny z płatkami zbożowymi z dodatkiem orzechów i rodzynek.
  6. Płatki owsiane, mleko, miód, jabłko, banan, jogurt, orzechy włoskie.
  7. Omlet z zieleniną, mała kanapeczka z masłem i szynką, pomidory, plaster ananasa.
  8. Kasza manna obficie posypana kawałkami świeżych owoców, kromka pieczywa razowego z szynką, sok.
  9. Owsianka na mleku z mieszanką suszonych owoców (rodzynki, suszone żurawiny, morele, śliwki) i orzechów, dosładzana miodem.
  10. Tortilla z sałatką warzywną z szynką drobiową lub gotowanym kurczakiem z dodatkiem oliwy z oliwek bądź majonezu to świetny pomysł na weekendowe śniadanie dla całej rodzinny!

Czy wiesz, że:

Dobrze zaplanowane śniadanie z produktami żywieniowymi z 5 grup (nabiał, przetwory zbożowe, mięso, owoce/ warzywa, zdrowe tłuszcze roślinne) zaspokaja około ? dziennego zapotrzebowania na składniki odżywcze . W przypadku przedszkolaków wynosi ono ok. 1400 kcal dla chłopców i 1200 kcal dla dziewcząt, czyli na śniadanie malec powinien spożyć ok. 300 kcal.